20/09/2010

i-live! 19.09.2010



Πρόσφατα, άρχισα και πάλι να καβαλάω τις δυο ρόδες, σαν άλλο μικρό παιδί. Μια επιδιόρθωση στο ποδήλατο -δεν μου κόστισε πάνω από πέντε ευρώ, λάστιχα και σαμπρέλα ήταν σε πολύ καλή κατάσταση- που “κοσμούσε” επί χρόνια την αποθήκη κι έξω απ’ την πόρτα. Το ταξίδι ξεκίνησε μετά φόβου στην Εγνατία. Μετά, κατεβήκαμε με προσοχή την Αγγελάκη, στη συνέχεια -με έναν πρώτο ενθουσιασμό- περάσαμε από τα παλιά αναψυκτήρια του δήμου στην Πλατεία ΧΑΝΘ κι ύστερα πιάσαμε παραλία.

"Μερικές μικρές παρεμβάσεις και η Θεσσαλονίκη μπορεί να γίνει μια Κοπεγχάγη"


ΒΛΕΠΩ τη Θεσσαλονίκη με άλλο μάτι: η θάλασσα πανέμορφη, η βόλτα με τραβάει προς Νέα Παραλία -το πιο όμορφο κομμάτι της πόλης. Πολλές φορές, όταν βρίσκομαι εκεί, ξεχνάω ότι είμαι ακόμη στη Θεσσαλονίκη. Το μέγαρο μουσικής κι από πίσω του, όμορφο και καλά κρυμμένο, αφού δεν είναι ακόμη σε λειτουργία, το συνεδριακό κέντρου του μεγάρου. Στην επιστροφή, απλώνεται μπροστά μου η πόλη με θέα τη θάλασσα και το μάτι να πιάνει από Λευκό Πύργο μέχρι ψηλά στα κάστρα και βαθιά στο λιμάνι. Από απόσταση πεισμώνω και πιστεύω ότι αυτός ο χαμός είναι μια πανέμορφη πόλη, που με ελάχιστες παρεμβάσεις μπορεί να γίνει τόσο ποθητή, που δύσκολα θα την άφηνε κάποιος. Στην κλασσική ερώτηση “τι θα έκανες αν γινόσουν για μία ημέρα δήμαρχος;” θα απαντούσα αμέσως “ποδηλατόδρομους σε ολόκληρη την πόλη” (ακούτε, κύριε μελλοντικέ άρχοντα της πόλης;).

ΠΡΟΣΦΑΤΑ, διάβαζα για το “μεταφορικό μέσο του λαού” στην Κίνα και την ανάπτυξή του μέσα στα χρόνια. Μερικά πολύ πειστικά στοιχεία με έπεισαν πλήρως ότι σε περιόδους οικονομικών προβλημάτων (με λιγοστές επενδύσεις σε μέσα μαζικής μεταφοράς, με αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας των ΙΧ και στα κόμιστρα των ταξί και με δεδομένα το ήδη ασφυχτικό κλίμα στα λεωφορεία και τη μεγάλη αναμονή για τον “φαντομά” της πόλης - βλέπε: μετρό), το ποδήλατο αποτελεί ιδανική λύση για πολλούς κατοίκους της πόλης, μια και προσφέρει χαμηλό κόστος απόκτησης, μικρή -εως μηδαμινή- συντήρηση και μια καλή και ήπια σωματική άσκηση για όλες τις ηλικίες (προσοχή: δεν ξεχνάμε ποτέ το κράνος!). Και ξαφνικά, οι αποστάσεις εκμηδενίζονται! Λίγες μικρές παρεμβάσεις και η Θεσσαλονίκη μπορεί να γίνει μια Κοπεγχάγη ή να ανταγωνιστεί το Λονδίνο και τα ποδήλατα του Μπόρις -δείτε το βίντεο στο bikesharing.gr και θα πειστείτε!

Δημοσιεύθηκε στο Live! στη Θεσσαλονίκη, Μακεδονία της Κυριακής, Κυριακή 19.09.2010

No comments:

Related Posts with Thumbnails