
Όχι, το παρακάτω δεν είναι λόγω των ημερών μόνο... αυτό το θέμα το σκέφτομαι εδώ καί μήνες, αλλά το κατάλληλο άρθρο στην κατάλληλη στιγμή μου κίνησε το ενδιαφέρον καί με ώθησε να γράψω.
Στην σημερινή Μακεδονία της Κυριακής είδα το παρακάτω άρθρο καί μου έφερε στο μυαλό ομοιότητες σε πολλά θέματα για την ελληνική πολιτική σκηνή.
ΒΡΕΤΑΝΙΑ - Ο Κάμερον θέλει να κάνει την πολιτική "λιγότερο ακριβή" - Μακεδονία της Κυριακής, 13.09.2009
Βέβαια ανήκουν σε διαφορετικούς πολιτικούς χώρους, όμως καί οι δύο θέλουν να εκλεγούν σε επερχόμενες εκλογές από την θέση της αντιπολίτευσης που βρίσκονται τώρα, καί οι δύο θέλουν να απλοποιήσουν καί να περικόψουν έξοδα χωρίς λογική που επιβαρύνεται ο φορολογούμενος πολίτης.
Πολλές φορές ενώ είμαι πάνω στην limo #12 από το κέντρο της Θεσσαλονίκης για την Τούμπα, σκέφτομαι κατά πόσο όλοι αυτοί που εκλέγονται σε καίριες θέσεις διοίκησης δημοσιού συμφέροντος θεμάτων (υπουργοί, βουλευτές, δημοτικοί σύμβουλοι, κ.ο.κ.) έχουν ιδέα για την πραγματικότητα καί την καθημερινότητα των πολιτών, του απλού ανθρώπου. Αναρωτιέμαι αν έχουν πάρει το λεωφορείο να δουν την ταλαιπωρία που περνάει ο καθένας για την χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς, που άλλοι τα χρησιμοποιούν ως οικονομική καί μόνη λύση για μεταφορά καί άλλοι από συνείδηση για το περιβάλλον, για την πόλη, κτλ.
Εδώ γίνεται κάτι εντελώς διαφορετικο: η Ελλάδα αποτελεί την δεύτερη πλέον φτωχότερη χώρα της ΕΕ, με 20% του πλυθησμού να ζεί κάτω από τα όρια της φτώχιας, παράλληλα όμως δίνει από τους πιο υψηλούς μισθούς στους βουλευτές καί στους υπουργούς που εκλέγονται, από τις πιο υψηλές παροχές καί στις δύσκολες στιγμές σε οικονομικό επίπεδο για την χώρα θα στραφούν καί θα ζητήσουν περαιτέρω οικονομικά μέτρα (σημείωση: όπως έξτρα φορολογία) για να καλύψουν τα μεγάλα έξοδα του κράτους. Σε αυτά τα έξοδα θα έχουμε, μισθούς καί συντάξεις των βουλευτών που δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα καί τα μεγέθη που υπάρχουν για τους συμπολίτες μας, καινούρια αυτοκίνητα που αλλάζουν συχνά πυκνά καί οδηγούς για την μεταφορά των βουλευτών. Για να μην αρχίζω καί σχολιάζω την χρήση προεδρικών καί πρωθυπουργικών αεροσκαφών για μη υπηρεσιακά θέματα προς το συμφέρον της χώρας, είτε για την εκπροσώπησή της.
Άρα δεν καταλαβαίνω γιατί να μένει μια ομάδα του πληθυσμού στο απυρόβλητο, ιδιαίτερα όταν αυτή η ομάδα τα τελευταία χρόνια δεν μου έχει δείξει ιδιαίτερα μεγάλο έργο καί παράλληλα να συνεχίσει να διεκδικεί καί να ζητά χρηματικές καί υλικές απολαβές για την διευκόλυνση του "έργου" της. Καί πάλι, δεν θέλω να ισοπεδώνω όλους τους πολιτικούς καί να διαγράφω το έργο μερικών, όμως δυστυχώς για μένα δεν υπάρχουν πολλές τέτοιες εξαιρέσεις.
Μήπως θα πρέπει στο επόμενο πάγωμα μισθών, περικοπών εσόδων καί εξόδων καί στην εκκαθάριση άσκοπων χρηματοδοτήσεων από το κράτος να δούμε καί τα βουλευτικά έξοδα;
Γνωρίζω πολύ καλά το σύστημα της Νορβηγίας, μιας αρκετά πλούσιας χώρας, που παρ'όλο τον πλούτο της... δίνει την δυνατότητα στους βουλευτές της για μια πλήρως πληρωμένη κάρτα για τα μέσα μαζικής μεταφοράς του Όσλο - λεωφορείο, μετρό καί τράμ - καθώς καί σε λογικά μεγέθη να καλύπτει τα έξοδα ταξιδιών μεταξύ της κοινότητάς τους καί της πρωτεύουσας σε Economy είτε στον πιο φθηνό ναύλο τοπικής εταιρείας χαμηλών ναύλων.
Κάπου άκουσα για εξορθολογισμό εξόδων τις τελευταίες ημέρες, λέτε να αληθεύει; Το όχι καί τόσο μακρινό μέλλον θα δείξει.
No comments:
Post a Comment