
Με τον ίδιο τρόπο που αρκετές φορές παρουσιάζονται θέματα όπως:
"Κατά της Ελλάδος καί του Ελληνικού πολιτισμού..."
"Προσπαθούν να αφανίσουν την ελληνική γλώσσα..."
"Παγκοσμιοποίηση κατά των μικρών χωρών, προχωράμε σε μια παγκόσμια γλώσσα..."
κουτουλου κουτουλου κουτουλου, έχουν ακουστεί καί διαβαστεί αρκετές φορές από ανθρώπους που νοιώθουν κατατρεγμένοι από τις άγνωστες καί γνωστές δυνάμεις που προσπαθούν να αφανίσουν την ελληνική γλώσσα καί τον Ελληνικό πολιτισμό. Καταλαβαίνεται το πνεύμα.
Έτσι με τον ίδιο τρόπο μπορούν να απαντήσουν τα ΜΜΕ της Ιταλίας καί Ισπανίας μετά τα τρίκ που αποκαλύπτουν ελληνικά ΜΜΕ να έχουν γίνει στα ελληνικά δημόσια σχολεία. Ελέω διαταγών διευθυντών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης νομών ανά την χώρα, έχουν απαληφθεί οι δύο προαναφερόμενες ευρωπαϊκές γλώσσες (ισπανικά καί ιταλικά) από λίστες ενημέρωσης σχετικά με τις επιλογές που υπάρχουν για τα παιδιά στο γυμνάσιο καί το μάθημα δεύτερης ξένης γλώσσας, σε βάρος των πιο διαδομένων γαλλικών καί γερμανικων. Διαδεδομένων τόσο σε αριθμούς εκπαιδευτικών που υπάρχουν εν ενεργεία, όσο καί σε σχέση με τους μαθητές που ήδη ακολουθούν τα μαθήματα δεύτερης ξένης γλώσσας στο Γυμνάσιο. Άρα απόφαση που έχει παρθεί εδώ καί καιρό από το Υπουργείο Παιδείας καί δίνει την δυνατότητα για εκμάθηση μιας δεύτερης ξένης γλώσσας, δηλαδή 1 από τις 4 πιο διαδεδομένες καί απαραίτητες ευρωπαϊκές ξένες γλώσσες, βασικά αναιρείται μιας καί για κάποιους είναι πιο πρακτικό να συνεχίζουμε στο δοκιμασμένο δόγμα των 2 επιλογών.
Προσπαθώ να φανταστώ τί είδους δημοσιεύματα θα υπήρχαν από τα ελληνικά ΜΜΕ αν τα ελληνικά δεν θα μπορούσαν να διδαχθούν ως ξένη γλώσσα σε ευρωπαϊκά δημόσια σχολεία, για τους ίδιους "λόγους" που δεν μπορούν να διδαχθούν τα ιταλικά καί τα ισπανικά στα ελληνικά δημόσια σχολεία.
Έχω ακούσει κι εγώ περιπτώσεις όπου τα παιδιά ενημερώνονται για την δυνατότητα επιλογής δεύτερης ξένης γλώσσας από 4 επιλογές, όμως πάντα "ανεπίσημα" τα παιδιά παράλληλα ενημερώνονται ότι είναι εξυπνότερο να κινηθούν στην επιλογή είτε των γαλλικών είτε των γερμανικών γιατί υπάρχει ήδη στο σχολείο εκπαιδευτικός για αυτή τη γλώσσα, είτε δεν υπάρχει χώρος για περαιτέρω τμήματα ξένων γλωσσών καί ότι θα προκληθούν προβλήματα στη ροή του προγράμματος, κτλ κτλ.
Το αποτέλεσμα είναι ότι ακόμα καί αυτή η πολυτέλεια μιας ξένης γλώσσας στο ελληνικό δημόσιο σχολείο, παραμένει σε 2 επιλογές, αφαιρεί το δικαίωμα στο παιδί να ακολουθήσει την επιλογή του που ίσως στο μέλλον να μπορούσε να υπήρχε ως μέρος του βιογραφικού του καί θα το διαφοροποιούσε στην αγορά εργασίας από άλλους υποψήφιους.
Άρα το παιδί για να αποκτήσει περαιτέρω εφόδια ΠΡΕΠΕΙ να απευθυνθεί σε ιδιωτικά φροντιστηριακά μαθήματα. Όλα αυτά ανεπίσημα καί αναιρόντας μια δυνατότητα που έπρεπε να αποτελούσε ελεύθερη επιλογή του παιδιού.
Αναρωτιέμαι τί θα έλεγε μια Ευρωπαϊκή επιτροπή παιδείας καί επιμόρφωσης για το θέμα.
Καί για το τέλος, το πιο παράλογο?!?! Ότι ενώ υπάρχουν πανεπιστημιακά τμήματα Ιταλικής καί Ισπανικής Γλώσσας καί Φιλολογίας, δεν υπάρχουν στα δημόσια σχολεία τμήματα καί μαθήματα τέτοιων γλωσσών... άρα το παιδί θα πρέπει να παρακολουθήσει ιδιωτικά φροντιστηριακά μαθήματα εάν επιθυμεί να ακολουθήσει τέτοιες πανεπιστημιακές σπουδές.
Χμμμμμμμμμμ, δημόσια δωρεάν παιδεία ε?!
No comments:
Post a Comment